Technológie a dizajnové štýly sa menia veľmi rýchlo a to isté by malo platiť pre vaše podnikanie na internete. Vaša webová stránka by mala držať krok so spomínanými zmenami a vaše podnikateľské aktivity by mali čo najviac využívať najnovšie možnosti, ktoré ponúka internet. Nie všetci sú ochotní investovať do úprav svojich stránok, no ak sa spravia dobre, vedia priniesť vysokú a merateľnú návratnosť.
Dôvody pre zmenu môžu byť napríklad nasledovné:
1. Máte zastaraný systém pre správu obsahu (admin/CMS) alebo technológiu na stránke
Hovorí sa, že jeden ľudský rok sa rovná štyrom rokom na internete. Tak rýchlo napredujú technológie, no niektoré platformy webových stránok respektíve systémy na správu obsahov tomuto tempu nestačia. Možno boli skvelé pred niekoľkými rokmi. Ak ste však pri tvorbe svojej stránky použili staršiu technológiu, vaše možnosti editácie môžu byť dnes už značne obmedzené, keďže vzrastá potreba nových vlastností. Okrem toho sa môže stať, že budete zraniteľnejší voči neželaným útokom. Ak si dáte zmodernizovať koncept svojej webovej stánky, bude flexibilnejšia, schopná prispôsobiť sa novým technológiám a bezpečnejšia.
2. Vaša webová stránka vyzerá staro a nemoderne
Prvý dojem je dôležitý. Množstvo výskumov dokazuje, že na zaujatie užívateľov a naznačenie obsahu máte iba niekoľko sekúnd. Kvalita konceptu vašej stránky okrem toho priamo odzrkadľuje obraz vášho podnikania, takže je dôležité, aby vyzerala profesionálne, sviežo a moderne. Ak totiž pôsobí zastarano, užívateľov zrejme veľmi neosloví.
3. Vaša webová stránka nie je kompatibilná s mobilnými zariadeniami
Pri hľadaní informácií či služieb na mobilných zariadeniach majú užívatelia iné potreby. Iný prístup, iný spôsob uvažovania. Mobilní užívatelia očakávajú, že k tomu, čo chcú, sa dostanú rýchlo a jednoducho. Túžia po inteligentných mobilných riešeniach, napríklad vytáčaní jediným kliknutím. Vaša webová stránka by mala byť preto optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, aby čo najlepšie uspokojila užívateľov. Okolo 30-40 percent návštev webových stránok pochádza práve z mobilných zariadení, takže ak ponúknete iba verziu pre počítače, vaše podnikanie môže utrpieť práve pre slabý prístup.
4. Máte horšie výsledky, ako si želáte
Nech sa vám vaša webová stránka akokoľvek páči, páčila by sa vám ešte viac, keby vám prinášala aj želané výsledky. Tie totiž odzrkadľujú, do akej miery sa vám darí oslovovať a zapájať zákazníkov, merať výsledky, meniť a optimalizovať stránku s ohľadom na vaše podnikateľské ciele.
Skôr než sa rozhodnete pre zmenu dizajnu, mali by ste si presne vymedziť, aký cieľ má plniť vaša webová stránka. Máte už skúsenosti so svojou aktuálnou stránkou, takže je najlepší čas na prehodnotenie a premyslenie, ako čo najlepšie využiť možnosti internetu. Len čo si ujasníte, čo od svojej stránky chcete, môžete začať pátrať po tipoch, ako ju viac zefektívniť.
5. Zameranie vašej podnikateľskej činnosti sa mení
Podnikateľské ciele sa v priebehu času menia a vaša webová stránka by mala tieto zmeny podporovať. Nové technológie majú jednu veľkú výhodu – umožňujú zmeniť zameranie činností jednoducho a rýchlo. Okrem toho vám poskytnú viac možností expandovať do rozličných oblastí.
Sociálne siete, stránky s hodnoteniami, cloudové aplikácie, systémy vedenia či mobilné webové stránky pred piatimi rokmi takmer neexistovali. Ak chcú firmy prežiť a prosperovať, učia sa využívať dostupné technológie, ktoré im môžu pomôcť lepšie ponúkať svoje výrobky či služby zákazníkom. Ak neprispôsobíte dizajn svojej stránky novým technológiám, je možné, že budete mať problém udržať krok s konkurentmi.
Vaša webová stránka je živá súčasť vášho podnikania a mala by sa vyvíjať a meniť v súlade s jeho rastom aj technickými pokrokmi. Ak si však nakoniec dáte zmeniť dizajn svojej stránky, je to len začiatok. Mali by ste ju nepretržite sledovať, aktualizovať a zlepšovať.