Užitočné rady pri budovaní webu

Správna doména

Doména je internetovou adresou vášho webu. Zvoľte názov, ktorý charakterizuje vašu spoločnosť. Súčasťou názvu domény sú aj koncovky, u nás najpoužívanejšie: .sk, .eu, .com. Je vždy lepšie, keď ste vlastníkom domény vy, nie webhostingová spoločnosť. Nevyberajte si exoticky znejúce koncovky, zbytočne by ste miatli užívateľov.

Hosting

Kvalitný webhosting by mal poskytovať najmä vynikajúcu online podporu zo strany prevádzkovateľa, vhodné administračné rozhranie pre správcu, 100% dostupnosť, pravidelné zálohovanie serverov a možnosť dodatočných úprav. Hosting si vyberajte u preverených spoločností s dobrými referenciami.

Obsah

Obsah je kráľ. Váš web by mal byť plný zaujímavého a relevantného obsahu, ktorý by mal byť pravidelne aktualizovaný. Nechajte si texty napísať profesionálnym copywriterom. Nielenže budú pretkané potrebnými kľúčovými slovami, ale kreatívna ruka “kopíka” sa postará aj o ich čítanosť.

CTA tlačidlá

Dobre viditeľné tlačidlá vyzývajúce k akcii (k odberu newsletters, kúpe) dokážu čary s vašimi konverziami. Pri návrhu CTA tlačidiel je nutné dbať na ich dizajn, farbu, kontrast, jasný a priamy text, dodržanie prázdneho priestoru okolo tlačidla a na typický obĺžnikový tvar. Je vhodné premyslieť si, či neumiestniť tesne vedľa tlačidla aj nejaké smerové podnety.

SEO

Skratka z anglického Search Engine Optimization je už notoricky známa. Znamená optimalizáciu vášho webu pre vyhľadávače. Ide o také úpravy webu, ktoré pomáhajú robotom vyhľadávačov ľahšie prechádzať vašu internetovú stránku a indexovať ju. SEO podporuje kontinuálna tvorba nového obsahu na web, ale aj vhodný výber kľúčových slov.

Responzívny webdesign

Mobile first! Viac ako 30% vyhľadávaní na Google prebieha cez mobilné zariadenia, 10% na tabletoch. Mobilný web prináša lepšie pozície na Googli, väčšiu návštevnosť a väčšie konverzie. Preto by mal byť dizajn vášho webu fluidný a univerzálny. Vsaďte na minimalizmus a jednoduchú grafiku s intuitívnou navigáciou. Texty prispôsobte mobilným zariadeniam: mali by byť stručné, členené do prehľadných odstavcov a čitateľné.

Marketing

Bez reklamy nebudete predávať. Pripravte sa na investície do online reklamy: PPC reklamy, sociálnych sietí a obsahovej reklamy. Začnite PR článkami, ktoré nepresadzujú agresívny predaj, ale dodávajú potenciálnym zákazníkom aj iné hodnoty. Tvorte zaujímavý obsah na sociálnych sieťach a testujte rôzne formáty online reklamy.

Aktualizácie

O aktualizácie a údržbu webu by sa mal pravidelne starať jej správca. Je nutné osviežovať obsah, doplňovať ponuku produktov, servisovať a monitorovať prevádzku webu, upravovať, meniť a rozširovať jeho funkcie, hodnotiť jeho návštevnosť a úspešnosť, zálohovať webové aplikácie, prípadne komunikovať s poskytovateľmi webhostingu.